הרשמה מוקדמת: קורס תכנון ובנייה בעץ

קורס פרונטאלי בן 3 מפגשים, בו תלמדו לתכנן רהיטי עץ יפים וחזקים בלי לשכור נגרייה מאובזרת

למועדים והרשמה
price

מחיר:

1,560 ש"ח

duration

משך הקורס:

12 שעות

format

מתכונת הקורס:

3 מפגשים פרונטאלים

תיאור הקורס

הצטרפו הצטרפו לקורס תכנון ובנייה בעץ!

הרשמה מוקדמת עד ה 7/5 במחיר מופחת*

בקורס זה תלמדו איך לתכנן וליצור רהיטי עץ שימושיים, יפים וחזקים. בין אם אתם חדשים לעולם הנגרות ובין אם צברתם ניסיון, הקורס שלנו ייתן לכם את יכולות וכלי התכנון הדרושים ליצירה עצמאית פורה ומהנה, עם בסיס תכנוני עשיר וחזק.

נגרים רבים בתחילת דרכם נוטים “לפצות” על חוסר הידע ברכישת ציוד יקר ונוצץ. מטרת קורס היא לאפשר לכם ליצור רהיטים יפים, שימושיים ופשוטים, תוך שימוש בכלים פשוטים. שליטה טובה בטכניקות הבסיסיות שתלמדו תאפשר לכם ליצור מגוון עצום של רהיטי עץ, וגם תקל עליכם ללמוד בהמשך טכניקות מסורתיות וטכניקות מתקדמות יותר תוך השענות על האינטואיציה והכלים שתרכשו אצלנו.

כמו בקורסי נגרות אחרים, את רוב הלמידה נעשה דרך הידיים 🙂 הרבה מהתרגול נעשה על ניר ועפרון, ולאו דווקא על העץ עצמו. זה מאפשר לכם לקבר את זמן הלמידה בצורה משמעותית, ויחסו המון הפתעות בשלב הבנייה עצמו. הקורס לוקח בחשבון את המגבלות של סביבת העבודה הביתית, ותצאו ממנו בידיעה שאתם מסוגלים לבצע המון אצלכם על השטיח בסלון או על השולחן במרפסת, בלי לשכור נגרייה מאובזרת.

סילבוס: קורס תכנון ועבודה בעץ

הקורס מתקיים בסטודיו ביתי באבן יהודה, התאריכים הקרובים והשעות מפורטים מטה. הקורס מחולק לשלושה מפגשים:

מפגש 1: אינטואיציה

נפתח את הקורס עם הרצאה על העץ כחומר גלם: סוגי עצים, חתכי קורות, והיסדקות והתעקמות של עץ.

אחר כך נתחיל לשבור דברים. כן, קראתם נכון. המטרה פה היא לתת לכם אינטואיציה לגבי החוזק של העץ ושל החיבורים השונים: בעיני, כישלון זו הדרך הכי טובה ללמוד. לכן נערוך הדגמה בה ננסה להבין מתי הקורה מחזיקה, מתי היא מקבלת בטן ומתי היא ממש נשברת. אחר כך נלמד סוגי חיבורים שונים- גם פה תזכו לבחון את החוזק של החיבורים שיצרתם.

מפגש 2: תכנון

כל רהיט חדש מתחיל על הנייר. במפגש זה נשים לרגע את העצים בצד, ונלמד את עקרונות התכנון והשרטוט: נתחיל עם הסבר על שלבי התכנון של רהיט חדש, תוך הצצה לתהליך וה-flow התכנוני הנהוג בתעשייה.

לאחר מכן נלמד את יסודות השרטוט: גם היום השרטוט הידני-הנדסי מהווה כלי יסודי לכל מעצב או מתכננת, והוא מאפשר לנו לבחון קונספטים במהירות, לתקשר אותם לסובבים אותנו, וכן לתכנן את ההרכבה וליצור כתב כמויות.

תוך כדי שיעור השרטוט אתם תתחילו (ואולי אף תסיימו) לתכנן את הרהיט הסופי אותו תיצרו בקורס. בזמן בין המפגש השני לשלישי מצופה מכם להתייעץ ולשתף את הקבוצה בתכנית שלכם, ולשלוח לנו כתב כמויות עבור עצים שיחכו לכם במפגש הסופי, בו נפיח חיים בשרטוט ונרכיב את הרהיט שתכננתם

מפגש 3: בנייה וחגיגה

נתחיל את המפגש האחרון בהסבר קצר על צבע וצביעה של עץ. לאחר מכן נתחיל בחגיגה: נצבע ונרכיב את הפרויקטים שתכננתם! כל אחד על הפרויקט שלו/ה.

תאריכים

המחזור הקרוב יתקיים באבן יהודה, בתאריכים:

מפגש ראשון: יום ראשון ה 21/5 בין 16:30-20:30

מפגש שני: יום ראשון ה 28/5 בין 16:30-20:30

מפגש שלישי: יום ראשון ה 4/6 בין 16:30-20:30

בקורס תקבלו ותלמדו:
קורס נגרות למתחילים בשרון

אינטואיציה חדה לגבי בחירת העץ והחיבורים, שתאפשר לכם להעריך חוזק ויציבות של פרויקטים עתידיים

יכולת לשרטט כמו מקצוענים, ליצור כתב כמויות מדיוק, ולהעריך את העלויות של הפרויקט

איך להחביא ברגים מהעין, או לשלבם באסתטיקה של הרהיט

איך לשמור על העץ או הרהיט מפני נזקי מזג אוויר

רהיט חדש פרי תכנונכם ויצירתכם, אותו תיקחו הביתה

למועדים והרשמה

למי הקורס מתאים?

plus

למי שרוצים להכניס לביתם את תחביב הנגרות, מבלי לפנות חדר עבודה/סטודיו ייעודי לשם כך

plus

למי שתמיד רצו להתנסות בעולם הנגרות, ולא ידעו איך

plus

למי שצריכים לרהט לעצמם את הבית, ורוצים לעשות זאת בעצמם

אודות המרצה

אביב שורץ

תמיד הקסים אותי קו התפר שבין נגרות, המצאה וגינון. בתור בן לאבא נגר הייתה לי הפריווילגיה לנצל את הנגרייה בבית עד תום. בצבא שירתי ביחידת מודיעין כמתכנן מכאני, ולמדתי את עקרונות השרטוט והתכנון ההנדסי. עם השחרור הקמתי את "אביב הגיע", הבאתי לעולם עשרות דגמי מוצרי עץ שונים, ועזרתי למאות לקוחות לבנות אותם. אני מתרגש ושמח לחלוק אתכם את הידע והניסיון שצברתי.

שאלות ותשובות

+
חשוב לנו שהקורס יהיה נגיש לכולם. הקורס מתוכנן להתקיים בסטודיו הדורש ירידה במדרגות אבל במידה ויצטרפו לקורס בעל/ת מוגבלות נקיים את הקורס בקומת הקרקע, הנגישה לכיסאות גלגלים. כמו כן נשמח להנגיש את הקורס עבור חירשים בעזרת מתורגמן. בכל מקרה אנא צרו אתנו קשר ותאמו מראש.
+
ניתן להשתתף בקורס מגיל 18 ללא ליווי. נוער בגילאי 16-18 רשאי להגיע בליווי מבוגר ובתשלום מלא. מטעמי בטיחות ההשתתפות מגיל 16 ומעלה.
+
אין כיף גדול יותר מלעבור את הקורס יחד עם חבר או בת משפחה. לחווית למידה מיטבית אנחנו ממליצים לכל אחד/ת לעבוד על פרויקט משלו/ה, אבל ניתן גם לעבוד בזוג על אותו פרויקט.
+
המחיר כולל את עלות ההוראה, כיבוד קל, והחומרים וכלי והשרטוט שישמשו אתכם להדגמות בשיעור הראשון והשני. המחיר אינו כולל את עלות העץ שישמש אתכם לפרויקט שתבנו בשיעור השלישי- לרוב הוצאה של בין 300-700 ש"ח, תלוי בפרויקט שבחרתם. ניתן לרכוש את החומרים לפרויקט אצלנו, או לרכוש מראש במחסן עץ ולהביא לשיעור האחרון.
+
בקורס לא נשתמש במסור חשמלי או כלים חשמליים בעלי להב מסתובב, העלולים להביא לפציעות קשות. כמו כן נשים דגש רב על בטיחות ושמירה על הגוף במהלך ההרכבה והשימוש במברגה החשמלית. מעבר לזה אנחנו מצפים מכם ויודעים שעבודה קשובה, רגועה ומפוקסת תשמור עליכם ועל הסובבים אתכם בצורה מיטבית.
+
בגדים נוחים ונעליים סגורות, מחברת וכלי כתיבה. אתם גם מוזמנים להביא את המברגה שלכם למפגש הראשון והשלישי (אבל נדאג לספק לכם אחת, אם אין)